Computerworld News Service: En fejl i LCD-skærmene på ni af Dells bærbare modeller fik for nylig en gruppe kunder til at oprette en hjemmeside i vrede.
Pc-skærmene har udviklet en permanent, lodret linie på tykkelse med en pixel, skriver forbrugerne på hjemmesiden.
Hidtil har Dell kun budt på en begrænset erstatning. Men nu udvider Dell ordningen og tilbyder en udskiftning af de defekte LCD-display på PC’er, der er solgt mellem december 2004 og december 2006.
Det drejer sig om Inspiron-modellerne 9200, 9300, 6000 og 8600, samt XPS Gen 2, Latitude D800 og D810, Precision Mobile Workstation M60 og endelig M70.
Reparation eller kompensation
Ifølge Dells mediemanager, Lionel Menchaca, indeholder disse maskiner en defekt komponent, der er skyld i linien på skærmbilledet.
Men Dell vil gratis installere en ny skærm på computeren eller kompensere forbrugere, der selv har betalt for en reparation, forklarer han.
Dårlig timing
Håndsrækningen fra Dell kommer på et tidspunkt, hvor virksomheden blandt andet døjer med en regnskabsundersøgelse, som de amerikanske myndigheder har iværksat, og med at generobre markedsandele fra Hewlett-Packard, der for nylig fik titlen som verdens største PC-producent.
Det fik direktøren Michael Dell til forleden at varsle fyringer af op mod en tiendedel af virksomhedens ansatte.
Samtidig har Dell brudt med traditionen om kun at sælge computere online. Nu sælges Dells produkter også amerikanske detailkæder som Wal-Mart.
Oversat af Pola Rojan