TDC er langtfra sikker på at slippe med en løftet pegefinger fra Skat efter mandagens massive telenedbrud, som for femte gang sendte skats telefonanlæg i sort.
Hos TDC fortæller Poul Victor Jensen, der er underdirektør hos TDC Totalløsninger, at Skat netop nu læser på den redegørelse om mandagens TDC-nedbrud, som telegiganten har fremsendt.
”Jeg kan ikke svare på, om Skat nøjes med at løfte pegefingeren denne her gang eller om der sker noget andet,” siger Poul Victor Jensen.
Først når redegørelsen er læst, og parterne har været i "tæt dialog", vil Skat ifølge kontorchef Steen Rydiger overveje, om TDC også fremover skal levere ip-telefoni til organisationen.
Kan have konsekvenser
Ifølge Poul Victor Jensen har TDC en kontrakt med Skat, som indeholder vilkår, som telegiganten skal opfylde.
Alligevel vil han være meget ked af at vurdere, om Skat har krav på en erstatning.
Men kontrakten kan indeholde en konsekvens af et nedbrud som mandagens, der for mindst femte gang forhindrede borgerne i at få kontakt med Skat.
Ukendt fremtid
Spørgsmålet er nu, om Skat endnu engang finder sig i nedbruddet eller om myndigheden har fået nok af de massive problemer.
Hos TDC har Poul Victor Jensen ikke noget bud på, hvad udfaldet bliver.
"Hvad forventer I at høre?"
”Det ved jeg ikke. Vi har lavet en redegørelse i forhold til hændelsesforløbet, som Skat kigger på i øjeblikket. Så tager vi en dialog med dem derfra.
Vi er selvfølgelig rigtig kede af at de her ting sker, og det er klart, at det accepterer Skat jo heller ikke. De har en serviceopgave for befolkningen. Så er det jo klart at telefonsystemet skal virke.”