Indtil videre har it-konsulenthuset Valtech kunnet udvide forretningen på de eksisterende kvadratmeter, men det bliver sværere og sværere.
"Vi fik 50 nye kunder sidste år, men kan stadig fylde folk på bussen uden at udvide. På den måde optimerer vi driften og får en bedre forretning ud af det," siger Lars Bladt, administrerende direktør, Valtech.
Nærmest euforisk
Han betegner stemningen i øjeblikket som næsten "euforisk" og konstaterer, at Valtech hver eneste dag modtager to-tre uopfordrede ansøgninger fra håbefulde konsulenter in spe.
"Kombinationen af, at vi overtog Par No. 1 Interactive forrige år og så den investeringslyst, der præger markedet i øjeblikket, har virkelig givet os vind i sejlene," siger Lars Bladt.
Valtech løser opgaver med fokus på kommunikation, på tekniske konsulenter eller på forretningskonsulenter og hver gang en opgave kommer i hus skal der foretages en afvejning af, hvor fokus skal lægges og i hvilket forhold.
Driftsresultat fordoblet
Sidste år steg omsætningen med 27 procent, mens driftsresultatet blev fordoblet til godt 10 millioner kroner.
"I år forventer jeg ikke, at vi øger indtjeningen, men omsætningen skulle gerne vokse 10-20 procent," lyder det fra Valtechs direktør.
Hvem det franskejede konsulenthus konkurrerer imod afhænger meget af opgavens karakter. Konkurrencen kan komme fra et reklamebureau som Kunde eller egentlige it-virksomheder som NNIT, Creuna, ProActive, IBM, WM-data eller Netcompany.