I foråret var det Cisco, der "tordnede mod fejlramte Kiss-produkter."
Nu har også den ellers meget loyale online brugerklub mpcclub.com mistet tålmodigheden med den danske teknologivirksomhed, som blev købt af Cisco for 374 millioner kroner i 2005.
- MPC har samarbejdet med Kiss om fejl og mangler og ydet gratis support fra bruger til bruger, men nu har MPC vendt Kiss ryggen på grund af utallige brudte løfter og dårlig service, hvor blandt andet brugere med defekte afspillere ikke kan få dem byttet, lyder det fra en bruger af MPC Club, der er en samling af brugere af primært Kiss-produkter.
Misforståelser, siger Kiss
Til det svarer Peter Christensen, stifter af og administrerende direktør for Kiss Technologies.
- Det er korrekt, at vi har afvist at reparere Kiss-produkter, hvor brugerne selv har modificeret firmware og i visse tilfælde har åbnet produkterne og monteret andre harddiske og DVD-drev, på linie med hvad der er norm i industrien.
Peter Christensen afviser, at MPC fortsat er afvisende overfor Kiss og påpeger, at selskabet "er ved at finde veje til at hjælpe disse kunder via salg af reservedele til produkter udenfor garanti."
- MPC er et site med meget trafik, og vi tager det derfor seriøst og lytter til de klager, der kommer derfra, siger Peter Christensen.
Han mener, at Kiss i den seneste tid har haft en meget fornuftig dialog med MPC.
Vi er ved at komme overens om misforståelserne, siger han.