Startvanskeligheder med TDC IP-telefoni til privatkunder med bredbånd har nu fået TDC til at ændre på proceduren for oprettelsen.
Computerworld har tidligere fortalt, hvordan flere end 100 kunder efter et skifte til TDC IP-telefoni til private i en periode kom til at stå helt uden telefonforbindelse.
TDC fjernede nemlig den traditionelle PSTN-forbindelse, før den nye IP-forbindelse var på plads.
Proceduren ændret
- Procesmæssigt havde vi sat det sådan op, at vi tog PSTN-forbindelserne ned samtidig med, at vi oprettede IP-telefoniforbindelsen. Det betød, at kunderne kom til at stå uden forbindelse i en periode, fordi vi havde problemer med at få de nye løsninger til at virke, siger direktør for TDC Privat, Gert Reider.
Den procedure er ifølge Gert Reider nu ændret, så den traditionelle PSTN-forbindelse ikke nedlægges, før TDC har sikret sig, at IP-forbindelsen er i orden.
- Det har ingen betydning for kunden. Det er rent systemmæssigt, at vi nu sikrer os, at vi ikke lukker den oprindelige forbindelse, før vi kan klarmelde IP-telefoniforbindelsen, siger Gert Rieder.
Han oplyser, at TDC's problemer med at etablere IP-telefoni til privatkunder med bredbånd generelt er løst, efter startvanskelighederne i marts.