Som sværvægtsboksere, der håner hinanden ved indvejningen op til en titelkamp, åbner Microsoft for talegaverne over for konkurrenten Googles søgemaskine.
Microsoft hævder inden for et halvt år at kunne lancere en søgemaskine, der er bedre end Google.
I første omgang vil den blive lanceret i USA og derefter i Storbritannien og resten af Europa.
- Vi siger, at vi om seks måneder vil være mere relevante for forbrugere på det amerikanske marked end Google, siger Microsofts europæiske chef Nick Holloway til nyhedsbureauet Reuters.
Men selv en bedre teknologi er ikke altid nok til at erobre et marked. Et skudsmål Microsoft selv flere gange har fået på sig.
Muligvis belært af fortidens synder med integrationen af Internet Explorer og Windows Media Player i styresystemet Windows, holder Microsoft sig fra at bygge den nye søgemaskine ind i Windows Vista, som vil blive lanceret til efteråret.
- Skulle vi føje en Google-lignende, men dobbelt så god søgemaskine kodet direkte ind i Windows? Gæt en gang, hvis vi gjorde det, så tror jeg ikke et firma ved navn Google ville blive begejstrede, siger Nick Holloway til Reuters.
Derimod vil Microsoft udnytte selskabets mange brugere af tjenesterne Hotmail og MSN Messenger til at gøre søgemaskinen populær.
Microsofts nye søgemaskine vil ifølge Reuters koncentrere sig om i højere grad at returnere information snarere end webadresser på brugernes søgninger.