Den velkendt delfin, der præger Sonofons logo, har taget sine sidste svømmetag.
Den norske Sonofon-ejer Telenor har nemlig besluttet, at hele koncernen skal have et nyt fælles logo, der skal erstatte alle gamle logoer.
Herhjemme betyder det også, at Cybercity, som Telenor købte sidste år for 1,4 milliarder kroner, dropper sit grønne logo til fordel for det nye fælles Telenor-logo, der ligner en blå tre-kløver.
Ryger også til Ungarn
Logoet skal også dække Telenors ungarske datterselskab, Pannon, mens de øvrige selskaber i en række lande, som Telenor har ejerandele i, indtil videre ikke skal ændre deres logoer.
Telenor har i den seneste tid for alvor købt op i Norden. Det sker ikke mindst fordi, selskabet har kig på stordriftsfordele og fordelene ved samspil mellem forskellige typer selskaber.
Det er da også ideen, at de to danske datterselskaber skal markere det nye fælles logo med en række samordnede tilbud, der skal give visse fordele til de danskere, der vælger både mobiltelefoni og bredbånd fra et Telenorselskab, skriver Børsen.
Ifølge Telenor beholder datterselskaberne deres navne, selv om det nye logo skal signalere, at der er tale om én stor koncern med et fælles udtryk.
- Der er tale om milepæl, der markerer, at Telenor er et internationalt selskab, meddeler Telenor, hvor en samlet profil ifølge koncernchef Jon Fredrik Baksaas vil gøre det nemmere at udveksle erfaringer mellem regionerne.