Modebutikken Boo.com, der regnes for at være blandt de allerstørste fusere i dotcom-alderen, ser nu ud til at være på vej med en form for relancering. Det skriver nyhedstjenesten The Register.
På adressen boo.com, der ifølge The Register blev overtaget af Fashionmall.com, kan man nu finde en meddelelse om, at et nyt websted vil blive lanceret i juni 2006.
Boo.com blev stiftet af de to svenskere Kasja Leander og Ernst Malmsten, som indrømmede at have store visioner men ingen forretningssans.
Boo.com åbnede flere måneder forsinket i november 1999, blot for at dreje nøglen om igen i maj 2000.
Da havde firmaet spenderet 2,18 milliarder kroner uden at få gang i forretningen.
Webstedets design fik dengang en del af skylden, fordi det reelt var ubrugeligt for den typiske internetbruger med en modemforbindelse.
Boo.com's krak var med til at prikke hul på dotcom-boblen i foråret 2000 sammen med blandt andet Pets.com, som købte et reklamespot til finalen i amerikansk fodbold Superbowl i 2000 for to millioner dollars.
Mens en stor del af de første e-butikker røg med ned, da markedet kollapsede, overlevede andre dotcom-virksomheder som eBay, Amazon.com og Yahoo.