Yahoo og Microsoft i angreb på Google

Både Yahoo og Microsoft øger nu indsatsen for at udfordre Googles succes med søgerelaterede annoncer på nettet. Samtidig er Microsoft ved at udvikle en konkurrent til Googles nye tjeneste, der gør det muligt at skræddersy sin egen startside.

Søgemaskinen Googles økonomiske succes med at sælge onlineannoncer koblet til brugersøgninger får nu konkurrenterne Yahoo og Microsoft til at øge deres indsats.

Yahoo frigav onsdag en test-udgave af en udvidelse til selskabets Yahoo Published Network, som gør det muligt for store websites som CNN.com at køre Yahoo-annoncer og modtage betalinger, når brugerne klikker.

Den nye udvidelse gør det nu muligt for også mindre og mellemstore web-sites at bestemme, hvilken slags annoncer de vil have på deres sites.

Det bliver muligt selv at bestemme udseendet af annoncerne, ligesom man kan blokere for annoncer fra mulige konkurrenter.

Yahoos nye tilbud er en direkte konkurrent til Googles Adsense-program.

Også Microsoft er klar til at skaffe flere annoncekroner gennem selskabets søgemaskine på MSN.com. I begyndelsen af oktober til softwaregiganten give debut til muligheden for betalte søgninger på MSN Adcenter-platformen.

Microsoft har tænkt sig at tage konkurrencen op med Google ved at tilbyde rig mulighed for at målrette annoncerne og give større mulighed for ledelsesrapportering.

Herudover er Microsoft i gang med at udvikle tjenesten Start.com, som gør det muligt at skræddersy sin egen forside. Google lancerede en lignende tjeneste i offentlig test i maj.

Ifølge Microsoft er Start.com et eksperiment, som skal gøre nettet hurtigere, mere organiseret og mere personligt for brugerne.

Den første udgave var klar i marts, og Microsoft er nu klar med tredje udgave, som blev frigivet i juni.

Relevante links

Yahoo Publisher Network

Microsofts Start.com




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


CIO Trends 2024

På denne dag vil nogle af de nominerede til prisen som Årets CIO som keynotes, hvor de deler deres erfaringer og gode råd. Vi dykker desuden ned i de dynamiske ændringer, der præger it-leder rollen, hvor ledelse og strategi spiller en stadig større rolle i de komplekse it-organisationer.

24. september 2024 | Læs mere