Artikel top billede

(Foto: unsplash)

Reklamefri TikTok på trapperne: Abonnementet bliver meget billigere end Instagram og YouTube

TikTok prøver en ny betalingsmodel af, hvor tjenesten betales igennem abonnement fremfor reklamer.

Det sociale video-medie TikTok barsler med en ny mulighed for brugerne: At tilbyde en tjeneste fri for reklamer.

Netmediet Android Authority opdager spor af en ny betalingsmodel for tjenesten, hvor reklamer altså kan fjernes mod en månedlig betaling på 4,99 amerikanske dollar. Det svarer til godt 35 kroner per måned for at fjerne annoncer i ens feed.

Prissætningen er ifølge netmediet dukket op i TikTok app’ens kode, hvor den omtales som værende en forsøgsordning.

Fra TikTok lyder der ingen officiel besked om en snarligt kommende abonnementsmodel.

Underbyder konkurrenterne

Konkurrenter som Google og Meta, har også allerede implementeret eller arbejder med lignende reklamefri abonnementer.

I Googles tilfælde er YouTube-tjenestens reklamefri ’Premium’ abonnement en noget mere bekostlig affære med en månedspris på 13,99 amerikanske dollar. Det svarer til 99 kroner per måned i danske kroner. Herhjemme lyder normalprisen inklusiv moms på 119 kroner måndeligt.

Meta rygtes ligeledes til at vil indføre en annoncefri version, som ifølge finansmediet Wall Street Journal vil løbe op i henholdsvis 14 eller 17 dollar for reklamefri Instagram eller en bundle med reklamefri Instagram og Facebook.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere