Googles bud på en spillekonsol og tilhørende spilstreaming-tjeneste, Stadia, ser ikke ud til at helt at dø.
Selvom selskabet officielt trak stikket til tjenesten i januar i år, lever dele af den videre, for i stedet at blive en del af selskabets omfattende YouTube-streamingunivers.
Det skriver The Wall Street Journal.
Ifølge en intern mail, som mediet er kommet i besiddelse af, prøver Google-ansatte en ny streaming-tjeneste kaldet ’YouTube Playables’, hvor der tilbydes browser-baseret spilstreaming.
Spilbiblioteket omfatter ifølge mediet kun det ret simple ’Stack Bounce’ spil, som i forvejen tilbydes som en web-app. Hvorvidt den nye spilsatsning er drevet af Stadias teknologi er dog uvist.
For Google er en eventuel udvidelse af YouTube appens funktionalitet en måde hurtigt at få udbredt sin spilleplatform, noget som selskabet døjede med i sin hedengangne Stadia-tjeneste.
Wall Street Journal noterer samtidigt, at trækket drager paralleller til Netflix udvidelse af sin video-streamingtjeneste med en række spil.
Googles mangeårige historie er dog rig på udvikling af nye tjenester, som skulle vise sig at være kortlivede.
I 2018 åbnede Google en dedikeret spilportal til YouTube, kaldet ’YouTube Gaming’, som skulle bringe egenskaber fra Stadia og YouTube sammen. Denne nåede dog aldrig ud over fosterstadiet, skriver PCWorld.