Telenor i Danmark har i strid med loven drevet forretning på forsikrings-området uden at have de nødvendige tilladelser.
Sådan lyder det fra Finanstilsynet, som konkluderer, at Telenor siden april 2020 ulovligt har drevet forsikringsvirksomhed.
Det kræver nemlig en tilladelse fra Finanstilsynet at drive en forsikrings-virksomhed herhjemme. Og den har Telenor aldrig fået.
Finanstilsynet gør ikke yderligere ved sagen end at løfte pegefingeren og beordre Telenor til at få bragt sagerne og tilladelserne i orden.
“Finanstilsynet har påbudt Telenor A/S at lovliggøre forholdet,” lyder det fra Finanstilsynet.
Sagen drejer sig om Telenors såkaldte SkærmSkift-forsikring.
Via denne forsikring har Telenors kunder i mange år kunne forsikre sig mod skærmskift.
Telenor meddeler, at selskabet i kølvandet på Finanstilsynets afgørelse nu forsøger at finde en løsning med en ekstern partner.
“Vi har god dialog med tilsynet, og hvis du allerede har SkærmSkift med i dit abonnement, så er du fortsat dækket som du plejer, og der vil ikke være nogen forskel for dig;” meddeler Telenor.
Selskabet stopper nu med at udbyde forsikrings-ordningen til nye abonnenter, men at forsikrings-ordeningen “automatisk bliver en del af abonnementet, når den nye løsning træder i kraft,” lyder det fra Telenor.
Ifølge Mobilsiden vil man som Telenor-kunde kunne få skiftet sin skærm en gang om året og tre gange i alt.
Dog skal man selv betale en selvrisiko på op til 499 kroner.