Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Citroen spiller på alle heste med den nye C4, der lanceres som både benzin- eller diesel- og ikke mindst elbil.
Den er måske således et meget fint eksempel på, at elbilen ikke længere er noget ekstraordinært, men noget man naturligt tænker ind, når man lancere en ny bilmodel.
Den nye bil er en femdørs hatchback med et SUV-agtigt bagparti. Der er fornuftig plads, så den kan fungere som familiebil, hvis man ikke har det helt store bagagebehov.
Småt med info
Producenten fortæller at ë-C4 tilbyder et højt niveau af moderne all-round komfort både for kører og passagerer. Undervognen har progressiv affjedring (Progressive Hydraulic Cushions), som skal sikrer optimal kørekomfort, mens passagerne får god plads, takket være Advanced Comfort sæder og andre praktiske features.
Ellers er der ikke mange andre detaljer at komme efter. Desværre er det utrolig skrabet med information på bilen. Da producenten kalder det en mellemklasse-bil, gætter vi dog på, at prisen lander omkring på 250.000 - 300.000 kroner for den eldrevne version.
Citroën C4-serien præsenteres den officielt d. 30. juni, hvor vi forventer specifikationer på rækkevidde, opladning m.m.
Indtil da har Citroën frigivet disse billeder, som trods alt viser interessante tekniske finesser som head-up-display og en spændende kontrolskærm, der stikker op fra midterkonsollen: