Den danskejede bilauktion Autocom.dk ekspanderer til det britiske marked. Det sker, efter selskabet har fået overskud på regnskaberne, ligesom aktiviteterne på de nuværende fem markeder - Danmark, Tyskland, Østrig, Sverige og Holland - har konsolideret sig.
Indtil nu er der ansat tre medarbejdere i den engelske afdeling af bilauktionen, der som de andre udenlandske afdelinger hedder Autorola efterfulgt af den respektive landekode.
Stopper ikke her
Indtil videre er de tre britiske medarbejdere under vingerne i den danske afdeling for at blive lært op. Når de er flyvefærdige, skal der etableres et britisk kundecenter.
Det danske selskab har ikke planer om at stoppe, når det er på plads i Storbritannien.
? Nu skal vi lige trække vejret dybt, og når så Autorola.co.uk har konsolideret sig, og driften kan løbe rundt, så er det da slet ikke utænkeligt med flere markeder, siger Jeppe Lykke Hansen, informationsmedarbejder hos Autocom.
Han fortæller, at de næste markeder efter al sandsynlighed bliver først Frankrig og dernæst Norge, og at det er synergien mellem de forskellige markeder, der skal sikre den fortsatte vækst .
Først professionelle, siden private
Autocom blev stiftet af Peter og Martin Grøftehauge i 1995. I 1997 lancerede stifterne Autocom Prisberegning. Et softwareprogram, der kunne vurdere prisen på brugte biler. Programmet blev solgt på abonnement til professionelle brugere.
I 1999 etablerede Autocom Bilpriser.dk som en gratis internetbaseret forbrugerudgave af det professionelle system. Det gav besøgstal på mere end 100.000 unikke brugere.