indhold
Der har siden den 2. august været store problemer med definitionsfilerne i Norton antivirus. Programmet har fået danske versioner af Windows 95, 98 og ME til at gå ned eller fryse. Problemerne er opstået, når man har brugt Internet Explorer, og når man har forsøgt at se på websites, der benytter javascripts.
Symantec i Danmark blev først klar over, at der var problemer i mandags den 6. august. Siden da har udviklerne fra Symantec i USA kæmpet for at finde en løsning. Klokken 7.30 i morges blev en ny definitionsfil lagt ud på Symantecs site. Definitionsfilen er blevet testet på danske versioner af Windows 9x og ME.
Da Symantec i Danmark først tirsdag lagde oplysninger ud på dets site, har mange brugere ikke vidst, hvad de skulle gøre for at kunne bruge deres computere. Derfor har der været store diskussioner i nyhedsgrupper og på vores egne debatsider, hvor der er blevet foreslået forskellige midlertidige løsninger.
Der er endnu ikke kommet oplysninger frem om, hvad der egentlig var problemet i Norton antivirus.