indhold
Siden den 2. august har mange brugere haft problemer med Symantecs antivirusprogram Norton. Programmet har fået danske versioner af Windows 95 og 98 til at gå ned eller fryse. Problemerne er opstået, når man har brugt Internet Explorer, og især når man har forsøgt at se på websites, der benytter javascripts. Antivirus-programmet har nærmest virket som en virus.
Symantec i Danmark har ikke offentliggjort noget om problemet på dets website, og Symantec har heller ikke sendt information ud til de danske kunder. Derfor er der mange firmaer, som har haft svært ved at lokalisere problemet.
Symantec i Danmark udtaler, at der arbejdes på at få løst problemet, men at det ikke vides, hvornår en ny version af antivirus-definitionen er klar. Symantec ved heller ikke, hvad man skal gøre, mens man venter på en antivirus-definition, der fungerer. Nogle firmaer bruger den gamle antivirus-definition fra den 1. august, og den virker tilsyneladende fint, ud over at den ikke beskytter mod de nyeste virusser.
Opdateret den 8. august kl.9.10: Symantec i Danmark har nu beskrevet problemet på dets website, men der er stadig ikke fundet en løsning.