Som lovet på Microsofts store Ignite-konference i marts i år, bliver det populære samarbejdsværktøj Teams nu udstyret med værktøjer og kapacitet til at afvikle webinarer med tusindvis af deltagere.
Det kan du læse mere om her:
20.000 deltagere i dit næste Teams-møde? Sådan lukker Microsoft omverdenen ind i chat-programmet
De nye funktioner kaldet Webinars og Power Point Live er nu ved at blive rullet ud til brugerne, meddeler Microsoft. I maj tilføres en ny funktion kaldet Presenter mode.
“Med disse værktøjer vil man have mulighed for at levere stømlinede professionelle præsentationer til møder i alle størrelser - lige fra mindre interne møder til store kundevendte webinarer og evnets”, skriver Nicole Herskowitz, Microsoft Teams General Manager i en blogpost.
Microsoft meddeler, at de nye muligheder ikke vil koste ekstra og vil være tilgængelige for mange Office- og Microsoft 365-kunder.
Webinar-funktionen understøtter organisering og afvikling af webinarer med op til 1.000 deltagere. Og hvis det ikke er nok, kan Teams håndtere op til 10.000 view only-deltagere, som i slutningen af året udvides til 20.000.
PowerPoint Live og Presenter-funktionen skulle gøre det muligt at levere en mere professionel og elegant præsentation, hvor oplægsholderen får mulighed for i et skærmbillede at se kommende slides, noter, mødechat og publikum.
Der bliver også mere hjælp at hente for deltagerne i webinarer i Teams. Blandt andet bliver det muligt at bladre rundt i præsentationerne og få dem oversat til sit eget sprog.
Teams understøtter også smart leadgenerering efter et webinar er afviklet.