Den danske it-startup Motosumo har netop hentet 40 millioner kroner i frisk kapital.
Motosumo står bag en spinning-app, som primært er blevet solgt til fitnesskæder.
Men under nedlukningen tog strategien sig en drejning, og nu satser selskabet på deres hjemmefitness-app, hvor man kan tracke sin træning i kælderen på den gamle motionscykel.
Det skriver Børsen
"Vores nuværende app er klart født ud af coronakrisen og den eksplosion, der har været i antallet folk, der dyrker fitness hjemmefra – især dem, som kører spinning,” siger medstifter og administrerende direktør i Motosumo, Kresten Juel Jensen.
Med pengene, der kommer fra den britiske venture-kapitalfon, Magenta Partners, vil selskabet udvide til udlandet.
Omlagde strategi under corona
Motosumo står bag en teknologi, som gør standardmotionscykler i stand til at måle brugerens tempo, kadence og kalorieforbrænding gennem en app på deres telefon.
Den teknologi har Motosumo solgt direkte til fitnesscentre i 50 lande verden over, men da 90 procent af alle verdens fitnesscentre blev lukket ned under coronakrisen, måtte Motosumo skifte kurs.
Derfor lancerede Motosumo hjemmetræningsløsningen, hvor instruktører kunne købe licenser og etablere en forretning ved at træne hold hjemmefra
"Det her lå først i vores planer i løbet af 2021. Men i april besluttede vi at lægge hele den del, der hedder hjemmetræning, ud i vores løsning, og det gennemførte vi på ti dage. Det betød, at april blev den bedste salgsmåned nogensinde for os," sagde Kresten Juel Jensen dengang.