Flere tusinde danske brugere af Mobilepay har i denne uge oplevet, at de har betalt for den samme transaktion to gange.
Det oplyser Mobilepay i et Facebook-opslag.
Ifølge Mobilepay skyldes fejlen et problem hos en leverandør, og siden mandag har flere tusinde brugere i Danmark været ramt af problemet.
”Mobilepays nordiske leverandør, som udløste problemet, prøver at løse tingene hen over natten,” skrev Mobilepay på Facebook onsdag
Får pengene tilbage
Mobilepay oplyser ikke navnet på leverandøren, men det understreges, at alle der er berørt af problemet vil få deres penge ført tilbage hurtigst muligt.
”Hvornår pengene vil være tilbage på din konto kan dog afhænge af, hvilket kort du har (Mastercard, Visa, VisaDankort eller Dankort) og måske også hvilken kortudsteder, du har modtaget dit kort fra”, oplyser den populære app på Facebook.
Mobilepay oplyste i fjor, at appen har 2,7 millioner unikke brugere, der gennemfører næsten en million transaktioner hver dag
Læs også: MobilePay dropper lynbetaling i butikker: ”De er forvist til dårligere teknologier.