TDC og CBB Mobil: Slut med flyttekoks

TDC og CBB Mobil har mødtes uden for ringen. Mål: At finde løsninger på de langtrukne kundeflytninger mellem selskaberne. TDC har ikke puttet sagerne i sylteglas, men hævder, at procedurefejl har forlænget sagsbehandlingen. Det begyndte skidt, men er endt lykkeligt, mener en glad CBB Mobil-direktør.

CBB Mobil har mødtes med TDC under fredelige omstændigheder.

Sammen har de to selskaber fundet en løsning på striden om den langvarige sagsbehandling, der har voldt problemer, når CBB Mobil vil flytte kunder fra TDC.

- Vi havde en god snak med TDC og har måtte konstatere, at der er sket en række fejl. Jeg har måtte konstatere, at det ikke er bevidst fra TDC's side, men en procedurefejl, siger administrerende direktør Teddy Søgaard Pedersen fra CBB Mobil.

Forbedringer fire steder
Han oplyser, at der konkret er fundet fire forskellige forbedringsmuligheder, som er sat i værk.

De to selskabers kundechefer mødes så igen om 14 dage for at se, om den ønskede effekt er opnået.

- Jeg mødte en klar holdning fra TDC om, at selskabet er indstillet på aktivt at medvirke til at løse procedureproblemerne, og det er jeg meget glad for. Det handler jo ikke om, at jeg skal ligge og bekrige TDC i pressen, men om at virkeligheden og dagligdagen skal gå glat for vores kunder, siger Teddy Søgaard Pedersen.

Beskyldningerne om at TDC skulle sylte og afvise et stort antal anmodninger om kundeflytninger fra CBB Mobil blev fremført i sidste uge. Det førte til mødet mellem de to selskaber mandag.

- Det begyndte skidt, men det endte lykkeligt, siger en tilfreds CBB-chef.

På mødet fremlagde CBB Mobil dokumentation for, at der i en række tilfælde er begået fejl hos TDC Mobil i forbindelse med konkrete flytteanmodninger. TDC Mobil har lovet at undersøge de konkrete sager.

I hele telebranchen afvises der en del porteringsanmodninger. Det skyldes i langt de fleste tilfælde, at de nødvendige fuldmagter enten er forkert udfyldt eller sendes til det forkerte selskab, oplyser TDC.

- Kontrollen af fuldmagterne er nødvendig for at beskytte kunderne mod at blive flyttet mod deres vilje. I det store billede afviser TDC hverken færre eller flere fuldmagter end de øvrige selskaber, skriver selskabet i en pressemeddelelse.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere