CBB Mobil har mødtes med TDC under fredelige omstændigheder.
Sammen har de to selskaber fundet en løsning på striden om den langvarige sagsbehandling, der har voldt problemer, når CBB Mobil vil flytte kunder fra TDC.
- Vi havde en god snak med TDC og har måtte konstatere, at der er sket en række fejl. Jeg har måtte konstatere, at det ikke er bevidst fra TDC's side, men en procedurefejl, siger administrerende direktør Teddy Søgaard Pedersen fra CBB Mobil.
Forbedringer fire steder
Han oplyser, at der konkret er fundet fire forskellige forbedringsmuligheder, som er sat i værk.
De to selskabers kundechefer mødes så igen om 14 dage for at se, om den ønskede effekt er opnået.
- Jeg mødte en klar holdning fra TDC om, at selskabet er indstillet på aktivt at medvirke til at løse procedureproblemerne, og det er jeg meget glad for. Det handler jo ikke om, at jeg skal ligge og bekrige TDC i pressen, men om at virkeligheden og dagligdagen skal gå glat for vores kunder, siger Teddy Søgaard Pedersen.
Beskyldningerne om at TDC skulle sylte og afvise et stort antal anmodninger om kundeflytninger fra CBB Mobil blev fremført i sidste uge. Det førte til mødet mellem de to selskaber mandag.
- Det begyndte skidt, men det endte lykkeligt, siger en tilfreds CBB-chef.
På mødet fremlagde CBB Mobil dokumentation for, at der i en række tilfælde er begået fejl hos TDC Mobil i forbindelse med konkrete flytteanmodninger. TDC Mobil har lovet at undersøge de konkrete sager.
I hele telebranchen afvises der en del porteringsanmodninger. Det skyldes i langt de fleste tilfælde, at de nødvendige fuldmagter enten er forkert udfyldt eller sendes til det forkerte selskab, oplyser TDC.
- Kontrollen af fuldmagterne er nødvendig for at beskytte kunderne mod at blive flyttet mod deres vilje. I det store billede afviser TDC hverken færre eller flere fuldmagter end de øvrige selskaber, skriver selskabet i en pressemeddelelse.