Teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister har i 2020 øget deres kundebase med 40.000.
Det fremgår af 3's regnskab for fjerde og sidste kvartal af 2020.
De to selskaber har nu tilsammen 1.463.000 brugere, og det betyder, at selskabet har fået 6.000 flere kunder i løbet af de seneste tre måneder.
Ifølge Morten Christiansen, der er administrerende direktør for 3 i hele Skandinavien, er selskabets vækst særligt tilfredsstillende i lyset af coronakrisen, der ifølge ham har påvirket regnskabet for 2020 og også vil trække spor ind i 2021.
”Alligevel sluttede vi året stærkt med lanceringen af 5G og har også formået at holde niveauet, når det gælder kundetilfredshed og -loyalitet. Sidstnævnte er noget, vi sætter stor pris på fra vores kunders side. De holder ved – og det samme gør vores medarbejdere, som i løbet af 2020 har vist, hvad de er lavet af. Den dedikation og fleksibilitet, de har lagt for dagen, er et væsentligt bidrag til årets resultat,” siger Morten Christiansen han i en pressemeddelelse fra 3.
Ifølge 3 har kunderne haft et større dataforbrug under coronakrisen, hvilket både 3 og Oister har efterkommet ved at udvide datapuljerne i deres abonnementspakker.
Selskabet oplyser også, at det under krisen har investeret i forbedrede selvbetjeningsløsninger til kunderne.
Læs også: Teleselskabet 3 fortsætter med at tiltrække nye kunder - men ikke så mange som forventet
Lavere driftsresultat
I fjerde kvartal omsatte 3 for 723 millioner kroner, og de 465 millioner stammer fra serviceomsætningen.
Selskabets driftsresultatet landede på 224 millioner kroner, hvilket er 26 millioner lavere end i fjerde kvartal 2019.
På trods af tilbagegangen hæfter 3-topchefen sig dog ved, at selskabets erhvervsforretning har oplevet fremgang.
”Vores erhvervsforretning har klaret sig godt gennem 2020. Og tallene taler deres tydelige sprog. Vi vælges til, fordi vi tilbyder nemme og enkle løsninger,” siger Morten Christiansen ifølge pressemeddelelsen.
Han oplyser desuden, at 3 ser internet of things som et vækstområde i de kommende år, hvor selskabet kan tilbyder erhvervslivet rådgivning i hvordan de bedst muligt udnytter data, som bliver udvekslet via mobilnetværket.
3 oplyser endvidere, at selskabet har et mål om at runde 1,5 millioner kunder.