Da Apple løftede sløret for iPhone 12 mini, pustede selskabet liv i en kategori, som længe havde set dødsdømt ud: De små fikse toptelefoner.
Selvom Apple nu synes at have et marked for sig selv, viser de første salgstal, at interessen efter den fikse iPhone 12 mini er begrænset.
Alt imens at den regulære iPhone 12 og iPhone 12 Pro samt den store iPhone 12 Pro Max mønstrer nogle særdeles stærke salgstal, halter iPhone 12 mini langt efter, viser en ny markedsopgørelse fra det amerikanske analyseinstitut Consumer Intelligence Research Partner (CIRP).
Det skriver netmediet 9to5mac.
For den samlede iPhone 12 kollektion, har salget buldret derudaf, ved at tegne sig for hele 76 procent af Apples styksalg i årets sidste kvartal. Til sammenligning opnåede iPhone 11 kollektion blot 69 procent af det samlede iPhone-salg i samme periode året før.
iPhone 12 mini blev i særdeleshed den mindst populære variant til trods for, at den er den billigste model i hele iPhone 12 familien. Kun seks procent af Apples styksalg bestod af iPhone 12 mini – et tal der blegner i forhold til de 27 procent som den større iPhone 12 mønstrede.
iPhone 12 Pro og den kæmpemæssige iPhone 12 Pro Max fik samlet set tiltrukket 40 procent af det samlede salg, fordelt ligeligt mellem de to modeller.
Medvinden for Apples nye enheder, får virksomheden til at skrue op for produktionen i 2021 efter at efterspørgslen efter særligt iPhone 12 og 12 Pro har vist sig at været uventet stor, lyder det.
Læs også: Apple vil øge iPhone-produktionen med 30 procent i 2021