Danske Bank har i årevis opkrævet for meget gæld fra de mest gældsplagede kunder på grund af alvorlige fejl i bankens systemer og data, kunne TV2 og Berlingske i går 30 august afsløre.
Nu er det kommer frem, at banken ifølge medierne har kendt til problemerne siden 1992 - svarende til 28 år, skriver TV2 og Berlingske.
Det er en undersøgelse fra advokathuset Plesner, der ifølge medierne afslører, at ledelsen er blevet gjort opmærksom på problemerne i inkassoafdelingen.
Det blev banken også i 2008 og 2009 - dokumenter som TV2 og Berlingske er i besiddelse af.
Men underdirektør hos Danske Bank Rob De Ridder afviser at have kendt til advarslerne.
"Jeg kan bekræfte, at jeg ikke har haft nogen viden om de omtalte dokumenter. Jeg har set dokumentet fra 2009, men først for en time siden," udtaler han til TV2, og henviser samtidig til, at han ikke var en del af banken dengang.
De alvorlige problemer hos inkassoafdelingen hos Dansk Bank kan spores helt tilbage til 1979. Banken har vurderet, at den har indkrævet 50 millioner kroner for meget, og at sagen samlet vil koste banken 400 millioner kroner.
Læs mere om sagen her: Kæmpe it-koks hos Danske Bank - har regnet gæld forkert i årevis: Nu skal 100.000 kunder undersøges for overbetaling til banken