Det danske netsupermarked Osuma skifter nu strategi efter, at selskabet er løbet tør for penge. Det skriver Finans.
Osuma er en del af Coop-koncernen, og ifølge selskabet betyder den nye strategi, at de lokale brugsbutikker får ansvaret for Osumas sortiment, priser og levering til kunde.
Til gengæld bliver det Osuma, der kommer til at levere online-løsningen.
”Vi vil bruge kræfterne, der hvor uddelerne kommer til kort. Det giver god mening for os alle, hvis vi hver især gør det, vi er bedst til,” siger Carsten Milek Pahlke, der er administrerende direktør i Osuma ifølge Finans i en pressemeddelelse.
Læs også: Arla og Salling Group går sammen i online-satsning
Osuma tabte i det seneste år tabt 283.000 kroner og har nu en negativ egenkapital. Ifølge Finans ser det endnu værre ud for selskabet Ry Logistik, der står for Osumas distribution, der har et minus på 4,1 millioner kroner og negativ egenkapital på syv millioner kroner.
Det danske netsupermarked startede oprindeligt med levere dagligvarer i Aalborg-området, Østjylland og Trekantsområdet, men er sidenhed ekspanderet og konkurer i dag med danmarks største netsupermarked Nemlig.com.
Just-Eat-stifter blev presset ud
Selskabet har tidligere haft Just-Eat-stifteren Jesper Buch og hans forretningspartner Morten Larsen med som investorer.
Men de to danske internetiværksættere solgte deres aktie i selskabet til Coop i 2013, og Jesper Buch har tidligere fortalt til Børsen, at de blev presset ud af selskabet.
"Det var ikke meningen. Vi blev tvunget ud, for Coop ville have det for sig selv. Hvis vi ikke makkede ret, ville de fjerne flere produktserier fra porteføljen," sagde Jesper Buch til Børsen.