En dansk startup, The Org, skal udfordre det Microsoft-ejede sociale medie Linkedin, hjulpet på vej af en frisk runde investeringer for 80 millioner kroner, skriver Børsen.
Det er to rutinerede iværksættere, Christian Wylonis og Andreas Jarbøl, der står bag selskabet, der tæller to år på bagen.
Med de nyligt rejste midler, fra blandt andet den toneangivende venturefond Sequoia Capital, tror stifter Christian Wylonis på, at der er mulighed for at udkonkurrere Linkedin.
"Vi tror, at vi kan udkonkurrere Linkedin. Hvis man ikke tror, at man kan blive den største på det område, som man bevæger sig ind på, så skal man ikke bygge et selskab," fortæller han.
Selskabet beskriver produktet som et socialt dataprodukt der fungerer som en hybrid mellem erhvervsmediet Bloomberg og det professionelle sociale medie Linkedin.
Her skal brugere kunne tilgå virksomheders organisationsdiagrammer og se, hvem der er de mest centrale i en virksomhed.
I dag er 16.000 virksomheder repræsenteret på platformen.