Smykkevirksomheden Pandora investerer massivt i en ny digital enhed, der skal skabe vækst og trække nye kunder til, skriver Børsen.
Sigtet med enheden er at udnytte it-teknologi til at skabe suveræne kundeoplevelser, ved at forene en stærkere tilstedeværelse online med en høj grad af personalisering af markedsføringen, lyder det.
”Det er en helt central del af vores strategi og en væsentlig investering i Pandora-brandet. Vi har allerede set god respons på vores nye onlinebutik, som vi lancerede sidste år, og nu skruer vi op, så vi kan tilbyde endnu bedre muligheder til vores kunder," siger Pandora-topchef Alexander Lacik.
Enheden skal besættes med forskellige digitale kompetencer som it-ingeniører, digitale designere og dataanalytikere med indsigt i e-handel, maskinlæring og kunstig intelligens.
Alene i sit første år vil enheden rekruttere 80 medarbejdere, mens der forventes at udvides yderligere i 2021. I dag er 60 Pandora medarbejdere beskæftiget med at selskabets digitale aktiviteter.
Den nye digitale indsatsstyrke vil blive baseret i København.
Læs også: Smykkegiganten Pandora får kritik af Datatilsynet: Krævede legitimation for at slette data