SEO (Search Engine Optimization) er en konkurrencepræget disciplin, som bliver mere og mere vigtig at mestre, og hvor det hele tiden gælder om at være skarpere end konkurrenterne.
Mikkel deMib Svendsen har siden starten af dot com-boblen i midten af 1990’erne arbejdet med online markedsføring, søgemaskiner og SEO.
Han har udgivet adskillige bøger om, hvordan man kan optimere sin søgbarhed på nettet og rådgivet virksomheder som for eksempel Dinero og DanDomain.
”Grundbog om SEO”, som netop er udkommet, kan betegnes som en opdateret lærebog i alt, hvad der vedrører SEO.
Selvstændige iværksættere og mindre virksomheder har typisk ikke ansat SEO-medarbejdere, og derfor er SEO en opgave, som andre må varetage. Her tjener bogen som en indføring i de vigtigste standarder, metoder og teknikker.
Men bogen henvender sig også selv SEO-medarbejdere i større virksomheder, som har et behov for at holde sig opdateret om de nyeste udviklinger.
Bogen kommer omkring alle de metoder og redskaber, man bør benytte sig af, hvis man vil være et mulehår foran konkurrenterne.
Mikkel deMib Svendsen kommer blandt andet omkring Googles algoritmer, tekst- og indholdsoptimering, webdesign og keywordanalyser.
Fakta: Grundbog i SEO – Alt det, du skal bruge for at komme til tops i Google. Forfatter: Mikkel deMib Svendsen. Selvudgivet.