Dagligvarekoncernen Coop vil nu investere et større tocifret millioninvestering i online salg af vin.
Det skriver Børsen.
Den nye satsning for navnet Vincooperativet, og målsætningen er, at Coop i løbet af fire år skal omsætte for 250 - 300 millioner kroner og sidde på cirka halvdelen af det danske marked for salg af vin på internettet.
”Hvis vi ikke kommer op på en stor trecifret millionomsætning på det her inden for fire år, så er det skidt," siger Brian Karstens, vinchef i Coop, til Børsen.
Coop-koncernen omfatter i dag butikkerne Superbrugen, Dagli’ Brugsen, Fakta, Kvickly og Irma, og samlet set sidder kæden på 44 procent af vinsalget i de danske butikker.
Det er ifølge Børsen Coops forventning, at det samlede marked for salg af vin på nettet vil stige i de kommende år.
Læs også: Coop klar med stor net-satsning: Nu begynder den store dagligvare-krig på nettet