NNIT skal til lommerne og betale kompensation til Digitaliseringsstyrelsens for ikke at have holdt NemLog-in i luften som aftalt.
Ifølge Version2 skal NNIT betale for det store nedbrud, der 30. juni ramte colocation-huset Interxion.
Det kan du læse mere om her: Interxion-nedbruddet ramte kritisk infrastruktur og 54 kommuner: Her er detaljerne og kundernes reaktion og krav
Nedbruddet ramte også NemLog-in, som NNIT har det kontraktuelle ansvar for. NNIT har forpligtet sig til at have en oppetid på 99,9 procent mellem klokken 07:00 og 24:00 og en oppetid på 99,5 procent resten af døgnet.
“NNIT skal sikre, at NemLog-in er tilgængeligt i henhold til de opsatte krav til driftstid og driftseffektivitet. Da NemLog-in havde en nedetid på 102 minutter den 30. juni, betyder det, at servicemålet omkring driftseffektivitet for juni måned ikke er overholdt,” meddeler direktør i Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech, til Version2.
Mediet har ikke fået oplyst, hvor stor en bod NNIT skal betale.
Nedbruddet ramte mange andre systemer end NemLog-in - herunder blandt andet en stribe DSB-systemer samt kommune-systemet Fasit fra Schultz.
Dengang fortalte Interxion-direktør Peder Bank os, at han forventede en striber regninger på brudte SLA'er.
Det kan du læse mere om her: En uge efter det store Interxion-nedbrud: Millionregninger for akut fejlsøgning og brudte SLA’er lurer