Hvert eneste år har den svenske musiktjeneste Spotify tabt flere og flere penge på hver enkelt kunde.
Det vil selskabet nu forsøge at ændre ved at hæve prisen, skriver det amerikanske erhvervsmedie Bloomberg.
I første omgang er det kunderne i Danmark, Sverige og Norge der får lov til at betale en højere pris for deres abonnement. Hvis det viser sig at være en succes vil selskabet rulle prisstigningen ud til resten af verden.
Læs også: Spotify rammer 100 millioner betalende brugere som den første musikstreamingtjeneste i verden
Det svenske tech-selskab tjente i 2015 omkring 52 danske kroner per kunde. Men det er faldet stødt over de senere år og i 2018 lød indtjeningen per kunde på omkring 37 danske kroner.
Bloomberg har talt med kilder tæt på processen, der fortæller, at prisen kommer til at stige med omkring 13 procent.
Spotify er i dag den ubestridte største musik-streamingtjeneste på markedet med 108 millioner betalende kunder verden over.
Den nærmeste konkurrent er Apple Music der har omkirng 60 millioner betalende kunder.
Ifølge Bloomberg vurderer den svenske musiktjeneste, at markedet for betalende streming-kunder er på en milliard brugere.