For første gang i otte år kan Netflix i forbindelse med selskabets kvartalsregnskab konstatere et fald i antallet af abonnenter på det amerikanske hjemmemarked.
Streaming-giganten misser samtidig sine mål for nye abonnenter uden for USA.
Det skriver Reuters.
Som del af en strategi om at hive flere brugere ind i folden hos Netflix, har selskabet annonceret en ny abonnementspakke - i første omgang målrettet det indiske marked.
Her pønser Netflix på at tilbyde et billigere 'mobile only'-abonnement inden for de næste tre måneder.
En analytiker fra Counterpoint Research peger på, at Indien er en 'mobile first'-nation, hvor mange førstegangsbrugere oplever internettet via deres telefoner.
Læs også: Danmark har verdens dyreste Netflix-abonnement - nu vil Netflix sænke priserne
Pakken kommer til at koste de indiske brugere omkring 24 kroner.
"Vi tror på, at planen, der vil blive lanceret i trejde kvartal, vil være en en effektiv måde at introducere et stort antal personer i Indien til Netflix og vækste vores forretning yderligere," lød det fra selskabet i forbindelse med kvartalsregnskabet.
Indien er lige nu et at de største vækstmarkeder for Netflix, men konkurrenter som Amazons Prime Video og Walt Disneys med det indiske streamingselskab Hotstar har også udset sig det folkerige land som en del af deres forretningsstrategi.
Indien er verdens næststørste land målt på indbyggere, der lyder på omkring 1,3 milliarder mennesker.
Det fremgår ikke af Netflix' planer om et lignende mobilabonnement kan se dagens lys i andre lande end Indien.
Læs også: Netflix-serie slår streaming-rekord i løbet af kun fire dage