3 har haft fart på i andet kvartal af 2019.
I alt hev teleselskabet 30.000 nye kunder over til 3 eller det 3-ejede Oister.
Det svarer til en fremgang på to procent i antallet af kunder, der nu lyder på knap 1,4 millioner kunder.
Fremgangen vækker glæde hos 3's direktør, der især peger på 3's bredbåndsprodukter som en del af forklaringen.
"Det er en fornøjelse at konstatere, at antallet af danskere, som vælger os til som teleselskab, stiger. Vi har fortsat succes med at tilbyde vores nye bredbåndsprodukter, som især har været med til at skabe fremgang i forretningen i foråret og forsommeren," lyder det fra Morten Christiansen, direktør for 3 i Skandinavien, i en pressemeddelelse.
"Vi ser samtidig, at vores netværk står stærkere end nogensinde. Vi har igen i år haft en god plan for yderligere forbedringer af netværksoplevelsen, og den ser ud til at bære frugt. Senest målte vi, at kunderne i gennemsnit oplever en downloadhastighed på 40 Mbit/s – vel at mærke i alle landsdele," fortsætter han.
3 er det fjerdestørste teleselskab i Danmark.
I samme kvartal mistede konkurrenten Telenor 12.000 kunder til sammenligning.
Det kan du læse mere om her: Telenor taber 12.000 kunder - men hæver indtjeningen: "Det tager tid at komme tilbage"
Danmarks største teleselskab TDC hentede 171.000 nye mobilkunder i 2018.
Læs mere om det her: TDC fik 171.000 nye mobilkunder i 2018 - men kundetilstrømingen aftager: Sådan fordeler selskabets kunder sig
Godkendt regnskab
Omsætningen hos 3 for kvartalet lød på 641 millioner kroner, mens driftsresultatet landende på 172 millioner kroner.
Direktøren betragter det som godkendt.
"Kvartalets resultat viser, at væksten i kundebasen også aftegner sig i omsætningen. Vi ender således med et godkendt driftsresultat, som stemmer overens med, hvad vi har sat vores ejere i udsigt for kvartalet."