Den danske marketing-kæmpe Bording Group får ny topchef i skikkelse af den 35-årige Bernt Therp.
Han kommer fra en stilling som chief digital officer i selskabet - og så er han søn af Hans Therp, der har været hovedaktionær og administrerende direktør i selskabet i de seneste 35 år.
Bording Group er et af de helt store marketing-selskaber herhjemme.
Selskabet iværksatte for et halvt års tid siden et stort kursskifte med fokus på mere digitale virkemidler.
Det skete i erkendelsen af, at de fysiske reklameprodukter ikke er, hvad de har været - men at den digitale del af marketing-branchen med selskaber som Valtech, Magnetic og Vertic i dag buldrer frem.
Det kan du læse mere om her: Børsnoterede F.E. Bording i stort kursskifte: Vil satse på digital udvikling og opkøb af it-startups.
Forude venter nu ikke mindst planer om store opkøb for Bording.
“Første store opgave for den nye topchef er at orkestrere tocifrede millioninvesteringer i iværksættere og software-baserede løsninger til blandt andet en presset detailbranche som led i kampen mod blandt andet Amazon. Investeringerne er centrale i strategien, der skal løfte væksten og sikre, at Bording Group rammer milliardomsætning,” meddeler selskabet.
Bernt Therp overtager et selskab, der i dag omsætter for omkring 650 millioner kroner om året.
Han har været CDO i selskabet i de seneste tre år med fokus på udvikling af digitale produkter. Og den udvikling vil fortsætte.
"Vi er bredt og solidt funderet i en række forskellige sektorer, en af de store opgaver, der ligger her og nu, og som vi er i gang med at eksekvere på, er investeringen i nye softwareløsninger til en presset detailbranche, så de i langt højere grad end i dag får mulighed for at give kunderne intelligente tilbud på tværs af alle deres salgskanaler," siger Bernt Therp.
Den afgående direktør, Hans Therp, peger på, at timingen efter hans opfattelse er rigtig nu.
“Vi mener timingen til generationsskiftet er den rette nu. Selskaberne i Bording Group står stærkt, men når det er sagt, så står vi foran konstant transformation og massive investeringer i tech-iværksættere og softwareløsninger. Og her rykker den yngre generation ind med et nyt og digitalt mindset samt en indsigt i nye teknologier, som Bording Group har brug for nu,” siger han.