Det danske webhosting-selskabet Zitcom er på ottende time ramt af det store nedbrud, der tidligt i morges ramte selskabet.
Her meddelte selskabet, at der “desværre [kan] opleves nedsat fremkommelighed mod HostedShops. Problemet påvirker kun en del af shops, og der kan derfor opleves en HTTP/503 fejlside”
Her meddelte selskabet samtidig, at det “arbejder på højtryk for at løse problemet og beklager meget de gener det giver.”
Men otte timer efter nedbruddet, er der stadig problemer.
Selskabet nåede i morges frem til, at nedbruddet skyldtes et defekt IO-modul (‘input-output’), som dernæst skulle udskiftes.
Det betød, at der blev bestilt en tekniker, som skulle fremskaffe et nyt modul.
Han ankom lige før frokost, hvor IO-modulet blev udskiftet.
Nu viser det sig imidlertid, at det fejlen alligevel ikke skyldtes modulet, da selskabet fortsat er plaget af nedetid med det ny-skiftede modul.
“Leverandøren oplever desværre stadig fejl efter udskiftning af IO-modul, så der arbejdes stadig på en løsning. Og vi kan desværre ikke pt. komme med en ETA,” lød det fra Zitcom for en time siden.
“Der arbejdes stadig på løsninger, men desværre intet nyt,” meddeler selskabet dernæst.
Computerworld har i flere timer forsøgt at få fat i Zitcom, men selskabet er ikke vendt tilbage.
Se også: Dansk hosting-selskab efter stort sammenbrud: ”Problemet lader til at være løst”