TDC og Orange toppes om markedsføring
Allerede inden den europæiske lancering af TDC?s lavprismobilselskab Telmore er en realitet, er TDC kommet på kant med konkurrenten Orange om markedsføringen. Alliancen med Easy-koncernen betyder, at man som med andre Easy-produkter vil satse på orange farver i markedsføringen og det bekymrer Orangeledelsen. TDC-chef Henning Dyremose afviser dog, at Orange kan påvirke selskabets farvevalg. Samtidig påpeger analytikere, at TDC skal være hurtigt ude, hvis man skal gentage den danske Telmore-succes, fordi der er stor konkurrence på lavprismarkedet. Easy-koncernens frontfigur, Stelios Haji-Ioannou forventes at blive det markedsføringsmæssige midtpunkt for det nye selskab. (Morgenavisen Jyllands-Posten, Børsen)
Aston-køber vil på Nasdaq-børsen
Tectura, som har købt den turbulens-prægede Aston Business Solutions, satser på en børsnotering af det samlede selskab, afslører afgørende direktør i Aston, Mogens Elsberg. Han står nu selv uden arbejde efter at have takket nej til et job i den nye organisation. Det samlede selskab vil omsætte for cirka 900 millioner kroner, fortrinsvis i USA. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Kunøe: Gatetrade skal give overskud til januar
Indkøbsportalen Gatetrade skal lynhurtigt vende den hidtidige tabskurve, for den nye ejer Ib Kunøe forventer sorte tal på bundlinjen på månedsbasis allerede fra december eller senest januar næste år, og spår, at det vil blive en ?fantastisk forretning?. Han vil blandt andet satse på at styrke e-handelen hos de kunder, der allerede har lagt en del af deres indkøb på portalen og haft succes med det. (Berlingske Tidende)