Den danske afffiliate marketing-virksomhed Better Collective ser store muligheder på det amerikanske marked, hvor der lovgivningsmæssigt opblødning i flere stater, skriver Finans.
Better Collective er blandt de største i Europa, når det gælder om at skaffe kunder til de store bettingfirmaer.
Men online-betting på sportsbegivenheder har hidtil været ulovlig i USA. Nu er der imidlertid opblødning på vej, i det flere stater er ved at ophæve forbuddet.
Det vil i givet fald fordoble det marked, som Better Collective bevæger sig på.
“Der ligger et kæmpe vækstpotentiale i USA, hvis flere store stater liberaliserer markedet for online betting. Alene en stat som New York vil være lige så stor som Storbritannien, som er det klart største bettingmarked i Europa," siger administrrende direktør og medstifter, Jesper Søgaard, til avisen.
Her siger han også, at en del af indtoget i USA skal bygge på opkøb. Selskabet har alene i de seneste tre år købt omkring 10 europæiske konkurrenter.
Better Collective blev i sommer noteret på børsen i Stockholm.
Selskabet omsatte i fjor for 26,3 millioner euro. Omsætningen er steget med godt 50 procent om året i de seneste par år.