Virksomheden Devosteam skal nu mere end at rådgive virksomheder om digital tranformation. Selskabet køber nemlig det svenske softwareselskab Jayway.
Det oplyser Devoteam.
Og det er netop behovet for at kunne tilbyde kunderne mere end bare rådgivning der er baggrunden for opkøbet.
“Vi har manglet evnen til at kunne demonstrere de konkrete muligheder inden for den digitale verden og hurtigt få etableret digitale løsninger. Det kræver, at vi udvider vores kompetencer og discipliner, og det har vi nu gjort,” lyder det fra Søren B. Sørensen, viceadministrerende partner Devoteam, i en pressemeddelelse.
Opkøbet er tilsyneladende heller ikke nogen lille investering.
Jayway har nemlig i dag 240 medarbejdere og dermed fordobler Devoteam antallet af medarbejdere efter opkøbet.
Navneskift på vej
Opkøbet træder i kraft fra 5. oktober i år, men opkøbet betyder ikke, at Jayway bliver lagt under Devoteam.
I stedet skifter selskabet navn til Jayway by Devoteam.
“Jayway har en kreativ tech-kultur, som virkelig dygtige og kompetente folk flokkes til. Vores ønske og intention er at udvikle os sammen uden at give køb på vores respektive værdier,” lyder det fra Devoteam i pressemeddelelsen.
Med opkøbet kommer Devoteam samtidig ind på det svenske marked, hvor det danske konsulentfirma ikke er til stede i dag.
Selskabet oplyser ikke, hvad prisen har været for den svenske softwarevirksomhed.
Devoteam oplyser til gengæld at man med opkøbet forventer at kunne øge omsætningen i Skandinavien til 150 millioner euro, eller omkring 1,1 milliard kroner.
I dag har Devoteam en omsætning på 80 millioner euro.
Det svarer til knap 600 millioner kroner.