Fire år efter Facebook købte WhatsApp for 22 milliarder dollar - svarende til omkring 140 milliarder kroner - er tjenesten nu klar til rent faktisk at tjene penge til moderselskabet.
Indtil videre har beskedtjenesten hverken bidraget til Facebooks top- eller bundlinje, men det skal der laves om på nu.
Planen er at kræve betaling fra de store selskaber, der bruger beskedtjenesten. Det skriver CNBC.
Onsdag kom der en opdatering til WhatsApp Business, som betyder, at de store selskaber nu får muligheden for at sende informationer til kunderne gennem app'en.
Derudover får selskaberne mulighed for at linke til deres WhatApp-chat på selskabernes egne hjemmesider, ligesom der er også er mulighed for at betale Facebook for at promovere selskabets WhatsApp-funktion gennem reklamer på det sociale medie.
Sker det ikke, er selskaberne nødt til at betale et gebyr til WhatsApp for at svare på beskederne.
Gebyret varierer fra land til land, men priserne spænder fra en halv cent per besked til 9 cent per besked.
Vil friste annoncører ved at sammenkoble apps
Udmeldingen fra Facebook om ændringerne i WhatsApp skal ses som led i en større strategi fra det sociale medie, der har til mål at øge indtjeningen fra selskabets apps som WhatsApp, Messenger og Instagram.
Facebook har for nyligt anslået, at 2,5 milliarder mennesker bruger selskabets apps hver måned.
Derfor ser selskabet store forretningsmuligheder i at få de forskellige apps til at spille bedre sammen for at tiltrække flere store annoncører.
Der åbnes derfor nu op for, at man kan klikke på en annonce på Facebook og derefter blive sendt over i et WhatsApp-univers.
Det skal skabe et mere attraktivt produkt for annoncørerne og friste de store selskaber til at købe flere annoncer.
Der vil være lignende muligheder forbundet med Messenger-tjenesten.