Det børsnoterede SDC Dandisc, som lægger indhold på cd?er, dvd?er og videobånd, har indgået aftale om at købe sin nærmeste konkurrent DCM Digital Communications Media.
Dermed skabes den største nordiske udbyder af elektroniske medier, lyder det fra selskaberne. Prisen er ikke offentliggjort.
Målet er at kunne sikre nordisk produktion af elektroniske medier også i fremtiden, forklarer direktør i SDC Dandisc, Jesper Boysen.
Tre svenske kontorer
DCM har tre svenske kontorer samt kontorer i Danmark, Finland, Norge og England.
DCM har ud over produktionen af traditionelle digitale medier også kastet sig over digital distribution og samarbejder blandt andet med den svenske Hultsfred-festival om salg af musik.
Med købet flekser SDC med musklerne efter at have clearet et fornuftigt overskud sidste år efter en årrække med underskud på sammenlagt 70 millioner kroner.
Især har de seneste års boom i DVD-markedet været med til at bære selskabet frem.
De to selskaber havde sidste år sammenlagt en omsætning på 787 millioner kroner, hvoraf SDC står for mere end to tredjedele. SDC tjente 23 millioner kroner efter skat, mens DCM tjente 6,5 millioner kroner.
Handlen skal dog godkendes af konkurrencemyndighederne i de respektive lande samt EU.