Youtube, der er ejet af Googles moderselskab Alphabet, har længe forsøgt at angribe tv-markedet.
Det er en indsats, der nu ser ud til at bære frugt, skriver det amerikanske tech-medie Recode.
Ifølge mediet oplyste Googles administrerende direktør Sundar Pichai i forbindelse med aflæggelsen af Alphabets kvartalsregnskab, at der nu alene via internet-tilsluttede tv, spillekonsoller og tv-bokse bliver set 100 millioner timers YouTube-klip hver eneste dag.
Det er en stigning på 70 procent sammenlignet med sidste år.
Læs også: Googles omsætning stiger med hele 24 procent: Markedet for smartphone-annoncering vokser vildt
Æder sig ind på tv-markedet
Tallet understeger dermed, at Google er i gang med at æde sig ind på tv-markedet og i stigende grad udgør en trussel mod traditionelle tv-kanaler.
YouTubes ambitioner om at få en bid af tv-markedet har været kendt længe.
Allerede i 2015 lancerede YouTube tjenesten YouTube Red, og senest er YouTube begyndt at sælge en tv-pakke med navnet YouTube TV, som i foråret gik i luften på det amerikanske marked.
Med YouTube TV kan amerikanske forbrugere for 35 dollar (221 kroner med den aktuelle dollarkurs, red.) streame mere end 50 traditionelle kabel-tv-kanaler over internettet.
Læs også:
Google på vej med frontal-angreb på kabel-tv - og snart kan Apple følge med