Microsoft vil sætte filtre på den udgående trafik fra selskabets email-services i et forsøg på at dæmme op for den hastigt stigende mængde af spam.
Sidste år satte verdens største softwareselskab en deadline på to år for at få udslettet den forhadte reklamestrøm.
Den er nu er vokset til over 14,5 milliarder afsendte beskeder hver eneste dag ifølge antispam-selskabet Brightmail.
Et filter, der træder i kraft når en afsender sætter et stort antal modtagere på en email skal være med til at dæmme op for strømmen af spam, der stammer fra Hotmail- og MSN-konti, Microsofts gratis e-mailtjenester.
Samtidig opfordrer Microsoft ISP?er til at gøre det samme.
Microsoft investerer også heftigt i teknologier, der kan differentiere spam fra andre typer emails.
En tidligere omtalt Microsoft-teknologi, der sender en matematisk opgave til computere, der mistænkes for at spamme og som vil overvælde afsender-maskiner, der har store mængder trafik for udadgående, forventes klar om et år.