For knap to år siden indgik TDC en stor outsourcing aftale med selskabet Sitel, der blandt andet betød, at hundredvis af kundeservice-stillinger røg til Storbritannien.
Mindre end et døgn efter, at borgerne i Storbritannien med deres stemmesedler har bestemt sig for at forlade EU-samarbejdet, har Computerworld spurgt TDC, hvad der skal ske med de hundredvis af TDC-medarbejdere.
"Vi har væsentligt færre medarbejdere end 800 i Storbritannien, da de igennem Sitel-samarbejdet sidder forskellige steder. Vi er samtidig opmærksom på briternes valg, og vi skal nok tilpasse forretningen løbende," forklarer TDC-pressemedarbejder Frederik Stentoft Berling.
Du kan læse mere om TDC's engagement i Storbritannien her: Analyse: TDC's outsourcing af 800 medarbejdere kan give bagslag
Vi har ingen planer
Frederik Stentoft Berling peger på, at TDC vil sætte sig sammen med sin outsourcing-leverandør Sitel og analysere situationen.
"Vi har ikke på forhånd formuleret en stor plan for, hvad der skal ske i det tilfælde, hvor briterne stemmer for at forlade EU. Vi tager det roligt," lyder det fra TDC's presseafdeling.
Den danske telekoncern risikerer dog, at briternes EU-nej betyder, at teleselskabet kan ramle ind i ophøret af den europæiske unions regler for frit flydende arbejdskraft, hvilket igen kan få betydning for TDC's medarbejder-setup i Storbritannien.
"Ja, det er jo et politisk spørgsmål om, hvordan arbejdsreglerne bliver fremover. Det må vi forholde os til, når vi kender det politiske resultat af afstemningen," runder Frederik Stentoft Berling af.
800 TDC-medarbejdere får ny arbejdsgiver
Sådan vil en britisk exit fra EU ramme den danske it-branche