25 procent af alle wearable-ejere mener, at deres wearable ikke levede op til forventningerne.
Det viser en undersøgelse fra Ericsson, der har snakket med 2.500 smartwatch-ejere fordelt på seks vestlige lande.
Det er særligt manglen på funktioner, der er det største problem for brugerne, og at urene ofte fokuserer for meget på fitness.
Samtidig ønsker godt en femtedel også, at uret har sin egen netværksforbindelse, så den ikke behøver være knyttet til en telefon.
Godt 10 procent af de adspurgte blev så trætte af dårlig batterilevetid og manglende funktioner, at de solgte deres wearable eller simpelthen gav den væk.
Nyt smartwatch på vej: SOS-funktion til børnene og total overvågning til forældrene
Forklarer skuffende salg
Undersøgelsen kan være med til at forklare det skuffende salg af wearables. Analytikere havde både spået store salgsprognoser for Android Wear og ikke mindst for Apple Watch, men sådan er det ikke gået.
Analytikere estimerede, at omkring 40 millioner Apple Watch ville blive langet over disken i løbet af det første år, men IDC fortæller, at det reelle salgstal ligger i nærheden af 13 millioner enheder i løbet af det første år.
Android Wear fik en endnu værre start. I 2014 blev der kun solgt 740.000 enheder på verdensplan. Pebble, et andet smartwatch firma, solgte i 2015 en million enheder.
Android Wear flopper totalt: Kan vi allerede nu erklære smartwatch-kategorien for død?
I Ericssons undersøgelse spurgte Ericsson også om, hvilken type funktioner wearables skal have, før det er interessant.
Her svarede de mange adspurgte, at de særligt kunne bruge sikkerhedsapps såsom en "panic-knap", identitet (til at låse computere eller døre op med), eller en enhed som kan måle ens kropstemperatur og regulere aircondition i stuen.
Hvad mener du, at et smartwatch skal kunne?
Læs også: Apple knuser konkurrenterne på smartwatch-markedet