Tidligere på året skabte Netflix en del debat ved at begynde at sende beskeder direkte til nogle kunder, hvis deres internetforbindelse hakkede.
Beskeden var nemlig ganske klar; at operatørernes netværk var overbelastet.
Missionen var naturligvis at lægge pres på internetudbyderen.
Nu melder den skandinaviske pendant til Netflix, Viaplay, sig også ind i den verbale disput med operatørerne om internetforbindelsernes faktuelle kvalitet.
"Det er meget vigtigt, at de, der køber mest båndbredde, faktisk får den båndbredde," siger svenske Rikard Steiber, der er administrerende direktør i MTGx og Viaplay, til Computerworld.
"Operatørerne har været dygtige til at sige 'op til', så vi ser på, hvilken hastighed du egentlig har," foklrarer han.
Fortæller I det til jeres kunder, hvis de ikke får den hastighed, de har betalt for?
"Vi har ikke markedsført det endnu, men det er muligt, at vi skal gøre det, for vi ved jo præcist, hvad folk får."
"Det er vigtigt, hvis kunderne har købt 5, 10 eller 100 Mbit/s, at de så også får det. Vi er på samme side som kunderne," lyder det fra Rikard Steiber.
Læs første del af interviewet: Viaplay i kamp mod Netflix
Internetoperatøren Verizon reagerede på Netflix' advarsler til kunderne med at melde ud, at Netflix ikke kunne bevise påstanden om overbelastede netværk.
"Der er intet grundlag for det, når Netflix hævder, at problemer med afspilningen udelukkende skyldes Verizons netværk," lød det blandt andet fra Verizon.
Viaplay er er en del af Viasat og leverer blandt andet Champions League, Premier League, Superliga og Formel 1 som streaming sammen med et hav af film fra eksempelvis Fox og Warner Brothers og serier fra eksempelvis TV3 og TV3 Plus.
Streaming-leverandøren er den største kommercielle udfordrer til Netflix her i landet og har klare ambitioner om ikke at lade den amerikanske streaming-gigant løbe med alt for mange af kunderne.
Læs mere om det i første del af interviewet med Rikard Steiber her.
Læs også:
Viaplay i kamp mod Netflix: Sådan skal streaming-kunderne kapres
Netflix versus internetoperatør: Hvem er skyld i ringe kvalitet
Farvel til dyrt kabel-tv - goddag til tre næsten perfekte apps