Måske skal receptionisterne i landets 98 kommuner ryste i bukserne.
I hvert fald er faktum, at hvis du tropper op i Kolding Kommunes by- og udviklingsforvaltning, møder du ikke en flink, smilende receptionist.
For nu vil du i stedet møde en såkaldt "bemandingsfri, digital receptionist".
"Fremover mødes borgere af en elektronisk informationsstander, hvor borgeren kan finde og tilkalde relevante medarbejdere."
"Når valget er foretaget, tilkaldes medarbejderen via mail og sms til serviceområdet," forklarer kommunen om tiltaget.
"Her skaber vi en løsning, hvor borgere og gæster kan hjælpe sig selv," forklarer digitaliseringskonsulent Jan Neergaard fra Kolding Kommune.
I øvrigt oplyser kommunen også, at den bemandingsfri digitale receptionist er "...en af de første i Danmark".
Brugte mange ressourcer
Under alle omstændigheder giver den nye "medarbejder" flere åbningstimer i byggesagsafdelingen og forbedrer servicen på en række områder.
"Undersøgelser har vist, at vi brugte mange ressourcer på at finde den rette medarbejder og mødelokaler i forvaltningen," forklarer digitaliseringskonsulent Jan Neergaard.
I øvrigt er "robot-receptionisten" blot ét af flere it-tiltag i kommunen.
Et nyt tilbud bliver også, at borgere via kolding.dk kan bestille tid hos en byggesagsbehandler.
Derudover tilbydes der fra begyndelsen af april mulighed for at "bestille, betale og selv printe beboerparkeringslicenser".
Over en tre-årig periode vil digitaliseringskonsulenten udvikle og søsætte projekter i forvaltningen, så servicen til borgerne og virksomhederne forbedres, samtidig med at de administrative rutiner forenkles, og der kan bruges mere tid på sagsbehandling og service.
Altså essensen af digital forvaltning, som Kolding Kommune nu har fået en doping-indsprøjtning af.