En vinder bliver måske allerede fundet i denne uge.
Sådan lyder meldingen fra flere medier om salget af den danske it-gigant Nets, der blandt andet står for NemID og danskernes Dankort.
I mandags var der deadline for bud fra de fem konsortier.
Og ifølge Finanswatch skulle det højeste bud ligge på hele 16-17 milliarder kroner, hvilket er noget højere, end der op til finalen blev gættet på.
For her lød de vildeste bud på omkring 12 milliarder kroner.
Tæt på
Under alle omstændigheder rykker salget af Nets nærmere.
De indkomne bud bliver nu vurderet af bestyrelsen i Nets med rådgiveren og investeringsbanken Morgan Stanley som hjælper.
Nets er ejet af et hav af danske banker og blandt andet Nationalbanken.
Ekspert: Her er favoritten
De fem bydere er den franske it-virksomhed Atos og en trio bestående af danske ATP sammen med de to amerikanske kapitalfonde Advent og Bains i et konsortium.
Den tredje mulige køber er Nordic Capital sammen med Tryghedsgruppen, mens et fjerde bud på en køber er den amerikanske kapitalfond Permira i fællesskab med canadiske CPPIB.
Til sidst regnes også den amerikanske kapitalfond Silver Lake med i finalefeltet om at købe Nets.
En ekspert har i øvrigt vovet pelsen og udråbt Atos som favorit.
"Atos er mit bud på den, der kan byde højest. De er en industrikøber, som kan integrere Nets fuldstændig i deres øvrige forretning og opnå synergieffekter som ingen andre," siger Dankort-ekspert og seniorpartner hos PlusCON Henning. N. Jensen til Berlingske Business.
I øvrigt har den nok så kendte spiller Goldman Sachs også været nævnt.
Selskabet sagde dog farvel til købet undervejs, men blev spået på vej ind i feltet igen af en redaktør på Børsen. Selskabet nævnes dog ikke i finale-feltet.
Debat om sikkerhed
Nets-salget har i høj grad været præget af holdninger og debat.
For vil danskernes data være sikre i udenlandske hænder? Politikere og eksperter tvivlede, mens andre skød bekymringen ned.
Til sidst valgte Nets bestyrelsesformand at gå ud og sige, at datasikkerheden hverken ville blive bedre eller dårligere ved et salg.
Nu vil tiden så vise, hvem der vinder den store finale.
Og ikke mindst hvad det i sidste ende betyder for kunderne:
danskerne.