I Amazons bestræbelser på at sætte sig på verdensherredømmet inden for cloud computing rykker selskabet nu for alvor ind i Kina.
Dermed tager Amazon kampen op mod sin kinesiske pendant, handelssitet Alibaba, som er den store cloudspiller i folkerepublikken i Østen.
Ud over cloud computing har Alibaba også flere handelssites, og den kinesiske it-virksomhed minder på den måde en del om Amazon.
For at sætte sig på det kinesiske marked har Amazon alliereret sig med en lang række lokale cloudleverandører i Kina.
Det skriver Techcrunch.
Går efter stort og småt
På handelsfronten er Amazon allerede til stede i Kina, mens selskabet mangler at hævde sig på cloudmarkedet i Riget i Midten, hvor Amazon indtil videre kun har få eksisterende cloud-kunder.
Der er dog et stykke op til selskaber som Alibaba og senest Huawei, der for alvor er begyndt at fyre op under de kinesiske skyer.
For at vokse i Kina har Amazon udset sig alt fra de store spillere til det hastigt voksende marked af små og mellemstore kinesiske virksomheder, der ønsker at kaste deres it-infrastruktur ud i en sky.
Amazon rykkede ind i Kina i 2004, og selskabet erkender, at det bliver et langt sejt træk at få cloud-infrastrukturen på plads i et relativt nyt land, hvor eksempelvis Alibaba har et stort forspring.