Barcelona: Sammen med HP's nye professionelle bærbare computere er it-giganten også klar med et nyt partnerprogram.
Det forklarer Page Murray, HP's vicepræsident for Consumer Marketing Worldwide, til Channelworld.
Programmet, kaldet Partner One, er et fuldt dækkende program, som spænder over hele HP's portefølje. Og netop bredden er pointen i den nye løsning.
Ifølge Page Murray har HP i Europa mange partnere, som baserer sig på et til to produktområder fra HP - men med det opdaterede partnerprogram vil Page Murray have dem til at brede sig ud.
Kort sagt er pointen, at forhandlere, som har opnået såkaldte guld- eller platin-placeringer i partnerprogrammet, kan optjene rabatter, som gælder alle HP-produkter - og at bonussen optjenes ved at følge og sælge ind på de produkter, som HP's centralt prioriterer, for eksempel tablets eller inkjet-løsninger.
Ved at få forhandlere til at fokusere på hele HP's produktpalette er Page Murray fra HP overbevist om, at løsningen er gavnlig for både forhandlere og HP selv.
Som Page Murray formulerer det:
"Vores partnere har gennemskuet, at det ikke mere er nok at skubbe flere bokse ud til kunderne. De skal levere nogle services, som binder løsningerne sammen, for at kunderne kommer igen."
Læs også: