Hver femte danske virksomhed har inden for de seneste to år været i konflikt med en it-leverandør, skriver Børsen.
Det fremgår af en rundspørge, som Danske IT-Advokater har fået udarbejdet.
Konflikterne handler især om manglende funktionalitet, fremgår det af rundspørgen.
"Kogt ned handler det om, at kunde og leverandør ikke altid har fokus på, hvad it skal bidrage med ude i forretningen," siger Leif Vestergaard, administrerende direktør i EDB Gruppen, til Børsen.
Han peger på, at selv om virksomheden har fået det bestilte, så er det ikke sikkert, at kunden opnår den besparelse, som kunden havde håbet på. Og så har vi balladen.
"Jeg prædiker over for mine sælgere, at vi altid skal lave en business-case sammen med kunden. Så kan man nemlig bagefter gå ind og måle, om det har været en succes," siger han til Børsen.
Computerworld har tidligere skrevet om, at mange it-chefer har meget svært ved at gennemskue kontrakterne. Det kan du læse mere om her: Frustration blandt it-chefer: Vi kan ikke gennemskue kontrakterne.
Læs også:
Så mange har juridisk ballade med deres it-leverandører
Juraklumme: Har du ophavsret til din software uden at vide det?