CTO'en fra den britiske stormagasin-kæde Marks & Spencer, Alan French, er ikke tilfreds med de prisstrukturer, der findes inden for cloud-services.
Det er en af grundende til, at hans virksomhed holder igen med skiftet til skyen på bestemte områder.
Det skriver britiske V3.
Alan French fortæller, at Marks & Spencer har omkring fem milliarder transaktioner om året, og selvom virksomheden på andre områder allerede har taget cloud-tjenester i brug, har det vist sig umuligt at vælge cloud til behandling af transaktionerne.
"Næsten alle vores leverandører antager, at der en simpel, lineær sammenhæng mellem omfanget og omkostningen. Vi kører tæt på fem milliarder transaktioner om året; vi har ikke tænk os at betale for det på transaktionsbasis, og vi vil have svært ved at betale for det på gigabyte-basis," udtaler CTO'en ifølge V3.
Behov for bedre aftaler
Han opfordrer derfor cloud-leverandørerne til at finde måder at møde ham og hans virksomhed på.
"Giv os en aftale, vi kan betale. Vors volumen forhindrer os i dag i at skifte til software as a service," udtaler Alan French fra Marks & Spencer.
Her i Danmark anvendes cloud-tjenster i gennemsnit af 24 procent af de danske virksomheder - og det er de mindre virksomheder, der er mest aktive med denne form for it-løsninger, har Danmarks Statistik konkluderet i en rapport.
Det er først og fremmest brancher, der arbejder med information og kommunikation, der anvender cloud-tjenester, mens bygge-, anlæg-, handel- og transport-brancher er mere tilbageholdende.
Samtidig ses der en klar tendens til, at nogle cloud-services er mere populære end andre:
Læs også: